dissabte, 7 de setembre del 2013

La noia drac 1. L'herència de Thuban, de Licia Troisi


La Júlia, de Marsupilami (a sis dies de ser la classe de sisè) m'ha escrit un correu recomanant aquest llibre. Amb el seu permís, transcric el seu comentari:

Aquest estiu m’he llegit, entre d’altres, un llibre que es diu "La Noia Drac". Jo us el recomano perquè és un llibre d’aventures i màgies que explica que tothom, encara que no ho sembli, té alguna por.
La Sofia és una noia corrent d’uns tretze anys que viu en un orfenat on tothom la tracta malament. Un dia l'adopta un professor una mica estrany i acaba descobrint que es l’hereva d’en Thuban, un drac amb poders màgics.
M’ha agradat perquè t’enganxes de seguida a la història, el personatge de la noia m’ha caigut molt bé i tracta el tema de com superar les pors i les coses que ens costen més de fer. També parla de l’amistat i lo important que és tenir bons amics que fan les coses pels altres.

















L'herència de Thuban, és el primer dels llibres de la noia drac. El segon es diu L'arbre d'Idhunn i el tercer, que acaba de sortir, El rellotge de sorra. Aquesta saga de Licia Troisi, una autora italiana de literatura juvenil molt prolífica, porta el nom de L'illa del temps. L'hem conegut el 2012 en llengua catalana gràcies a Estrella Polar.

Gràcies, Júlia, per la teva col·laboració.