dilluns, 5 de novembre del 2012

XVIIIè Saló del Manga de Barcelona (2)

Dissabte al migdia vaig anar a tafanejar al Saló del Manga.
Primera constatació:  és un fenòmen de masses. Tres quarts d'hora de cua!


Segona: literatura, poca. Però diversió, moltíssima!!!
Hi anava amb la intenció d'aprendre a reconèixer la qualitat en el còmic japonès. No vaig aconseguir-ho, però puc assegurar que l'estona que hi vaig passar va ser molt estimulant. El saló del Manga és un petit Japó a Barcelona. Hi vaig trobar cultura, gastronomia, tallers de cuina, de dibuix, d'il·lustració digital, autors de renom, concursos, videojocs, films, objectes kitch, joves disfressats de personatges de còmic (sobretot de Bola de Drac)... i uns quants llibres.
Molts tallers per aprendre a dibuixar manga:


I moltíssima gent. Hi van passar més de 100.000 persones, tot un récord. I l'assistència no para de créixer, any rera any!

Fotografia del web del Saló

Fotografies de Hobbyconsolas

2 comentaris:

lola serra faber ha dit...

Mariona, de veritat que vas anar al saló del manga? Deus estar bastant acalorat i apretat per la gentada! A mi m'agradaria haver-hi anat, però clar, no podia ser.
Els japonesos turistes també hi anaven? m'agradaria haver estat allà, per aprendre a dibuixar manga. Molaria molt!

la bibliotecària ha dit...

Efectivament, era acalorat i atepeït!
Aviat vaig tenir ganes de marxar i, a més, no veia gaire llibres.Però entenc que per a molta gent sigui divertit, perquè hi ha de tot! Japonesos, pocs.
L'any que ve hi pots anar. Hi havia molta gent als tallers de dibuix. Molta! Segur que te n'ensenyaran.
Mariona