diumenge, 30 de gener del 2011

Els premis Edebé

Vaig tenir la sort que em regalessin una entrada per assistir a l'acte de lliurament del XIX premi Edebé de Literatura Infantil i Juvenil.

Les dues autores premiades. La fotografia l'hem trobat al bloc de Jordi Cervera
Aquest any ha guanyat una noia, Edna López, amb la novel·la d'aventures En busca del tesoro de Kola. No l'editaran fins el mes de març i, probablement, la tindrem a la biblioteca, perquè el que va explicar l'autora a l'acte de lliurament ens va fer bona impressió.
El premi al llibre juvenil el va guanyar Susana Vallejo, amb El espíritu del último verano.

A l'acte va dirigir-nos unes paraules la nova consellera d'Ensenyament -que no d' Educació- Irene Rigau. Cito, del seu discurs:
“No es tracta només de llegir per conèixer, sinó llegir per gaudir. Hem de promoure el gust i el desig per la lectura, per això cal donar suport a totes les iniciatives que fomenten que la lectura sigui un element quotidià de la vida de les persones”.
Tenim molt d'interès en saber com donaran suport a les biblioteques escolars de les seves escoles, les escoles públiques de Catalunya...
La fotografia l'hem trobat al web del Departament d'Ensenyament

Acostumem a comprar per a la nostra biblioteca l'obra mereixedora del primer premi infantil, dirigit a nenes i nenes d'entre 10 i 12 anys, perquè són bons llibres. Altres premis Edebé que podeu trobar a la nostra biblioteca:
 


3 comentaris:

Anònim ha dit...

És clar que s'hauria de donar suport a les biblioteques escolars! Perquè no està bé que la biblioteca escolar es converteixi en un eix importantíssim al voltant del qual giren i s'integren moltes activitats de l'escola només pel voluntarisme dels professors. Ara, que "donar suport" a la llarga sempre acaba essent sinònim de "invertir diners" i em sembla que, de diners, ara com ara pocs... Reina

julia armangué ha dit...

enserio!!!! no m'ho puc creure es flipant!!!!!!
jo m'he llegit el de"vols ser el novio?" i m'ha encantat!!!!

Bàrbara, 5è ha dit...

He llegit “Mi hermano el genio” i és molt xulo! També m’ha agradat molt “Vols ser el nòvio de la meva germana?” A aquesta col·lecció els llibres són molt interessants i divertits.