dissabte, 24 d’octubre del 2009

La biblioteca d'Alexandria


Voleu fer-vos càrrec de com devia ser una biblioteca de l'any 400 després de Crist?

Aneu a veure aquesta pel·lícula. Amenàbar en fa una recreació admirable. Els rotlles de papirus enlloc de llibres, les discussions sobre ciència que s'hi duien a terme, sobre creences...

El film és per al públic jove, no per a nens i nenes. A mi m'ha agradat força, tot i que no ha tigut molt bones crítiques. És interessant la figura de la protagonista, Hipàtia d'Alexandria, la primera dona astrònoma i matemàtica de qui es té notícia. Hipàtia fa una defensa aferrissada del saber, de la llibertat personal i de la llibertat de pensament. I és apassionant la crítica de la pel·lícula a la intolerància i als fonamentalismes religiosos, siguin del signe que siguin. La recomano molt i molt als i les ex-alumnes!
Podeu veure el tràiler:

6 comentaris:

Lucía ha dit...

Jo no l'he vista, però m'han dit que és molt dolenta

la bibliotecària ha dit...

Jo no diria que sigui dolenta, no. Però és cert que de l'Amenàbar n'esperàvem més. Alguna crítica ha dit que els personatges són plans, que no expressen sentiments. Potser és cert, però no en el cas de l'Hipàtia. A mi la valentia d'aquesta dona em va emocionar, tot i que la pel·lícula no era prou bona...

marta ha dit...

A mi Àgora em va encantar! Tant de bò més directors de cinema, més crítics, més historiadors es dediquéssin a recuperar la memòria històrica dels referents DONA tant silenciats durant tants de segles!!!!

marcel ha dit...

Una pel.licula molt ben feta, es una gran histori, el nus de la peli esta molt ben escollit.
Una mica dura però es pot veure.

Anònim ha dit...

A mi també em va agradar! Però em va sorprendre molt que fos l'única dona que estés interessada en la ciència? No hi havia cap alumna a la seva escola.Encara que fos la filla del mestre...
M'agrada molt també com retrata l'època i com tracta els fonamentalismes religiosos que com sempre estan lligats al poder.

Anònim ha dit...

a mi els reis mags m'han portat molts libres pero entre ells el que m'ha agradat mes han sigut dos
caroline i tea stilton el codi del drac per aixo els recomano molt a la bibloteca